BABY ON THE WAY — De studio en webshop zullen gesloten zijn van 28 juni t/m november 2024. Alle projecten worden in november terug opgestart. Dankjewel voor je geduld!
BABY ON THE WAY — De studio en webshop zullen gesloten zijn van 28 juni t/m november 2024. Alle projecten worden in november terug opgestart. Dankjewel voor je geduld!

Veelgestelde vragen
F.A.Q.

.

 

Alles wat je moet weten over onze diensten vind je hieronder.
Mocht je het antwoord op je vraag niet vinden, stuur ons dan gerust een mailtje.

 

Huwelijksdrukwerk

.

Wat betekent dat, een custom huwelijksuitnodiging?

Een (custom) op maat gemaakte uitnodiging betekent dat jullie uitnodigingen speciaal voor jullie zijn ontworpen. Elk element is op jullie als koppel afgestemd, waardoor je stationery niet alleen volledig uniek is, maar ook de toon zal zetten voor je trouwdag. We zorgen ervoor dat we materialen van de beste kwaliteit gebruiken. Van mooie papiersoorten tot verschillende printmethodes. Dit terwijl we een hele persoonlijke klantenservice aanbieden waarbij onze aandacht volledig op jullie is gericht. Je ziet het project groeien van aan de start tot het finale resultaat bij jullie op de keukentafel.

Wat is de gemiddelde kost van een op maat gemaakte huwelijksuitnodiging?

Gemiddeld spenderen onze koppels € 2300 voor een huwelijksuitnodiging dat het volgende omvat: oplage 100 stuks, ontwerp met 2 à 3 laagjes / detailkaartjes, enveloppen, postzegels en assemblage. 

Prijzen excl. 21% BTW

Wat is de gemiddelde kost van een volledig op maat uitgewerkte huisstijl voor een huwelijk?

Gemiddeld spenderen onze koppels voor een huwelijksuitnodiging en 3 à 4 uitgewerkte dagelementen (oplage van 100 stuks) € 3500 – € 6000.

De conceptontwikkeling, de ontwerp- en productiekosten variëren per klant omdat we telkens gaan voor een uniek concept, goed voor vele uren, heel wat opzoekwerk en kennis.

De productiekosten zijn altijd afhankelijk van de materialen die jullie kiezen, de druktechnieken waar jullie blij van worden en uiteraard, de aantallen die jullie nodig hebben. Typerend aan To Remember zijn de vele laagjes, details en de hoge afwerkingsgraad. Onze ontwerpen hebben dan ook een intensief arbeidsproces, waarbij we de assemblage steeds voor onze eigen rekening nemen. Op deze manier kunnen we de kwaliteit ten alle tijden waarborgen en hoeven jullie zelf niets meer te doen.

Prijzen excl. 21% BTW

Hoeveel uitnodigingen moet ik bestellen?

We raden één uitnodiging per huishouden aan. Zorg ervoor dat je 10 tot 15 uitnodigingen extra bestelt voor het geval je op het laatste moment wijzigingen in je gastenlijst hebt maar zodat je ook enkele hebt als aandenken.

Wij gaan voor een intiem huwelijk en hebben maar 5 - 10 uitnodigingen nodig. Kan dat?

We raden onze klanten altijd aan om minstens een oplage van 20 te bestellen. Minder kan uiteraard alleen is er geen prijsverschil als je 1 of 20 uitnodigingen besteld.

Wordt mijn uitnodigingspakket geassembleerd bezorgd of moeten we zelf alles nog in elkaar steken?

Typerend aan To Remember zijn de vele laagjes, details en de hoge afwerkingsgraad. Onze ontwerpen hebben dan ook een intensief arbeidsproces, waarbij we de assemblage steeds voor onze eigen rekening nemen.

Schrijven jullie de adressen liever zelf i.p.v. ze te bedrukken? Dat kan uiteraard wel!

Hoe lang van tevoren moeten we contact opnemen en wanneer moeten we onze uitnodigingen verzenden?

Contact opnemen:

We werken elke maand met een beperkt aantal klanten dus we raden je aan ons zo snel mogelijk te contacteren om zo de beschikbaarheid in onze agenda te garanderen én zodat jullie uitnodigingen ruim op tijd klaar zijn. Tijdlijnen zijn afhankelijk van het aantal correctierondes, de drukmethode en de hoeveelheid assemblage.

Het hele proces duurt meestal tussen de 8 – 12 + weken vanaf het eerste gesprek tot het moment dat jullie aankondigingen klaar zijn voor verzending. We raden aan om minstens 5 tot 6 maanden voor de trouwdatum contact op te nemen.

 

Uitnodigingen versturen:

Save the date – 6 tot 8 maanden voor de grote dag
Uitnodiging – 2 maanden voor de grote dag (als jullie geen save the date hebben verzonden best nog vroeger)
Huwelijken in het buitenland – kondig je best 8 tot 10 maanden op voorhand aan

* Reken hierbij dus zeker de 8 – 12 productieweken in. *

Geboortedrukwerk
.

Wat is de gemiddelde kost van een op maat gemaakte geboortekaart?

Gemiddeld spenderen onze koppels € 2300 voor een geboortekaart dat het volgende omvat: oplage 100 stuks, ontwerp met 2 à 3 laagjes / detailkaartjes, enveloppen, postzegels en assemblage.

Prijzen excl. 21% BTW

Wat is de gemiddelde kost van een geboortekaart en bijpassende geboortesuiker?

Gemiddeld spenderen onze koppels voor een geboortekaart met 3 à 4 uitgewerkte geboortesuiker items (oplage van 100 stuks) € 3000 – € 4500.

.

De conceptontwikkeling, de ontwerp- en productiekosten variëren per klant omdat we telkens gaan voor een uniek concept, goed voor vele uren, heel wat opzoekwerk en kennis.

De productiekosten zijn altijd afhankelijk van de materialen die jullie kiezen, de druktechnieken waar jullie blij van worden en uiteraard, de aantallen die jullie nodig hebben. Typerend aan To Remember zijn de vele laagjes, details en de hoge afwerkingsgraad. Onze ontwerpen hebben dan ook een intensief arbeidsproces, waarbij we de assemblage steeds voor onze eigen rekening nemen. Op deze manier kunnen we de kwaliteit ten alle tijden waarborgen en hoeven jullie zelf niets meer te doen.

Prijzen excl. 21% BTW

Algemene vragen 
ontwerp op maat

.

Kunnen jullie spoedorders verwerken?

Spoedorders bekijken we op basis van beschikbaarheid en drukte. Stuur ons een mailtje en laat ons weten over wat voor ontwerp het gaat, de hoeveelheden en verdere specificaties. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om te laten weten of we nog binnen de termijn voor je aan de slag kunnen al dan niet.

Bij spoedorders wordt er steeds een toeslag van 30% gerekend.

Welk bedrijf levert mijn bestelling? En hoeveel bedragen de leveringskosten?

Alle onze bestellingen worden via Bpost verzonden.

De prijs voor verzending is afhankelijk van de grootte van uw bestelling. Verzendingskosten worden berekend zodra uw uitnodigingen zijn afgewerkt en gewogen. U krijgt dus nog een factuurtje van ons opgestuurd met de kosten van verzending.

Bestellingen ophalen in onze studio in Bornem kan ook, steeds op het afgesproken tijdstip.

Wat voor postzegels moet ik gebruiken bij het verzenden van mijn uitnodigingen?

We geven je graag meer informatie over de verzendingskosten tijdens het ontwerpproces. Deze kosten worden namelijk berekend op basis van het totale gewicht en de grootte van je uitnodiging. De dikte van het papier, de hoeveelheid kaartjes en de afwerking dragen hier allemaal toe bij.

Kan ik digitale bestanden kopen (en ergens anders laten drukken)?

Neen. We geven geen digitale versies van onze ontwerpen vrij om auteursrechtelijke redenen.

Hou er rekening mee dat onze ontwerpen worden beschermd door auteursrechten en ontwerprechten. Elke reproductie of imitatie van onze ontwerpen, zowel digitaal als fysiek, wordt beschouwd als een schending van de intellectuele eigendomsrechten van To Remember.

Verkopen jullie papier of enveloppen?

Neen, we bieden enkel volledige ontwerp- en productiediensten aan.
Wel verkopen we mooie stationery items op onze webshop. Neem zeker eens een kijkje!

Wat is jullie retour- / ruil- / annuleringsbeleid?

Aangezien we diensten aanbieden die volledig op maat worden gemaakt, staan ​​we geen retouren of ruilen toe. 

Wanneer u uw bestelling ontvangt, inspecteer ze dan zorgvuldig en laat het ons binnen de 7 dagen na ontvangst weten mocht er een fout zijn. Als er door onze fout een drukfout werd gemaakt, zullen we de papierwaren opnieuw laten drukken of een creditering voor de drukfout verstrekken. Als er een fout is in de formulering die door de klant werd goedgekeurd, moeten de kosten voor herdruk door de klant worden gedragen.

Als To Remember uw bestelling niet kan voltooien vanwege een noodsituatie, wordt uw betaling volledig terugbetaald.

WEBSHOP

Hoelang duurt het vooraleer mijn bestelling verzonden wordt?

Alle webshop bestellingen worden op donderdag verzonden. Als er veel bestellingen binnenkomen, kunnen verzendingen enkele dagen vertraging oplopen.

* Hou er rekening mee dat we een klein bedrijf zijn en dat onze webshop sluit als we op zakenreis of vakantie zijn. Dit wordt steeds gecommuniceerd in de balk bovenaan de website. Bedankt voor het begrip.

Wat is uw retour- / ruil- / annuleringsbeleid van de items uit de webshop?

Artikelen retourneren kan binnen de 14 dagen. Gelieve ons hiervoor eerst via e-mail te contacteren.  Het product moet in ongeopende staat worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling. Gebruikte goederen of goederen met schade worden niet geaccepteerd.

Wanneer u artikelen ruilt of retourneert, dient u zelf de kosten van de retourzending voor uw rekening te nemen. Correctheid van adresgegevens is de verantwoordelijkheid van de klant. Indien een bestelling om deze reden niet aankomt, wordt er geen nieuw order kosteloos verzonden. Zodra het product is ontvangen, betalen we de bestelling terug.

Houd er rekening mee dat we ons best doen om de producten te fotograferen en er zo goed mogelijk doen uitzien als het fysieke product. Wel kunnen kleuren variëren op individuele computerschermen en kunnen we geen restitutie garanderen als de kleur die u heeft ontvangen niet is zoals verwacht.

Onze studio

.

Bieden jullie nog andere ontwerpdiensten aan?

Absoluut! We maken ook logo’s, huisstijlen en branding items voor merken en bedrijven. Meer informatie hierover vind je hier.

Waar is jullie studio gevestigd?

De To Remember studio is gevestigd in Bornem, België.
35 min van Antwerpen – 45 min van Gent – 40 min van Brussel.